adidas
Η ιστορία της adidas χρονολογείται από το 1924 όταν ο Adolf Dassler και ο αδερφός του Rudolf δημιούργησαν την εταιρεία „Gebrüder Dassler Schuhfabrik“ σε μια μικρή γερμανική πόλη της Βαυαρίας. Στόχος τους ήταν να παρέχουν τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό για αθλητές. Η σκληρή δουλειά απέδωσε καθώς η δρομέας Lina Radke κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στον αγώνα των 800 μέτρων στους Ολυμπιακούς αγώνες στο Άμστερνταμ μόλις τέσσερα χρόνια αργότερα φορώντας τα παπούτσια της εταιρείας τους. Τα αδέρφια αποφάσισαν να ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους το 1948. Ο Adolf (Adi) δημιούργησε τη δική του εταιρεία adidas που αργότερα έγινε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες υποδημάτων στην Ευρώπη. Ο Rudolf δημιούργησε τη δική του εταιρεία RUDA, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Puma Schuhfabrik Rudolf Dassler.
Η adidas σε αριθμούς
Η adidas απασχολεί πάνω από 59.000 άτομα που προέρχονται από 100 διαφορετικές εθνικότητες σε όλο τον κόσμο. Το 2019 η εταιρεία παρήγαγε πάνω από 1,1 δισεκατομμύριο αθλητικά προϊόντα, από τα οποία τα 448 εκατομμύρια ήταν παπούτσια, τα 528 εκατομμύρια ρούχα και τα 127 εκατομμύρια κομμάτια εξοπλισμού. Όλα αυτά δημιούργησαν πωλήσεις 23,640 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Η αποστολή
Η αποστολή της adidas είναι απλή – να είναι η καλύτερη αθλητική εταιρεία στον κόσμο. Να σχεδιάζει και δημιουργεί τα καλύτερα αθλητικά προϊόντα και να προσφέρει την καλύτερη εμπειρία στους καταναλωτές της. Και όλα αυτά με βιώσιμο τρόπο.
Η πορεία προς τη βιωσιμότητα
Η adidas πιστεύει ότι ενεργώντας ως μια υπεύθυνη επιχείρηση που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα θα συμβάλει στη διαρκή οικονομική επιτυχία και εργάζεται συνεχώς για να γίνει μια πιο βιώσιμη εταιρεία. Το 2016 η adidas απέκλεισε τις πλαστικές σακούλες από τα καταστήματά της, το 2019 διοργάνωσε μια παγκόσμια εκδήλωση και συνέβαλε με 1,5 εκατομμύρια δολάρια στην εκπαίδευση για την προστασία των ωκεανών. Μέχρι το 2050 έχει στόχο να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα.
Αγαπημένες εκδοχές
Η φήμη μιας από τις πιο δημοφιλείς εκδόσεις adidas Superstar χρονολογείται από τη δεκαετία του 1970 όταν αγαπήθηκε από παίκτες μπάσκετ του NBA. Αργότερα έγιναν τα αγαπημένα παπούτσια χορευτών και το συγκρότημα χιπ χοπ, Run DMC, έγραψε ακόμη και ένα τραγούδι προς τιμήν τους που ονομάζεται My adidas. Η έκδοση του Stan Smith πήρε το όνομά της από τον διάσημο τενίστα Stan Smith που έγινε το πρόσωπο της μάρκας το 1973.
Η συλλογή Parley
Η adidas αγωνίζεται για τον τερματισμό της παγκόσμιας κρίσης πλαστικών απορριμμάτων. Σε συνεργασία με την οργάνωση Parley δημιούργησαν μια συλλογή αθλητικών ειδών υψηλής απόδοσης από πλαστικά σκουπίδια που έχουν συλλεχθεί από απομακρυσμένες παραλίες και παράκτιες κοινότητες. Ο στόχος τους για το 2020 ήταν η παραγωγή 15 εκατομμυρίων ζευγαριών παπουτσιών από πλαστικά απορρίμματα.
Η πορεία προς τη βιωσιμότητα
Η adidas πιστεύει ότι ενεργώντας ως μια υπεύθυνη επιχείρηση που σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα θα συμβάλει στη διαρκή οικονομική επιτυχία και εργάζεται συνεχώς για να γίνει μια πιο βιώσιμη εταιρεία. Το 2016 η adidas απέκλεισε τις πλαστικές σακούλες από τα καταστήματά της, το 2019 διοργάνωσε μια παγκόσμια εκδήλωση και συνέβαλε με 1,5 εκατομμύρια δολάρια στην εκπαίδευση για την προστασία των ωκεανών. Μέχρι το 2050 έχει στόχο να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα.