1. Τα second hand ρούχα είναι 100% ηθικά και βιώσιμα

Από περιβαλλοντικής άποψης, τα ρούχα από δεύτερο χέρι είναι σίγουρα μία καλύτερη επιλογή από εκείνα που μπορούμε να αγοράσουμε σε μεγάλες αλυσίδες μόδας. Και αυτό γιατί δεν χρειάζεται να χρησιμοποιηθεί επιπλέον εργατικό δυναμικό και πόροι για την παραγωγή τους.

Ωστόσο, συχνά, πιο εύποροι αγοραστές αποκτούν φθηνά αντικείμενα από δεύτερο χέρι ώστε να τα μεταπωλήσουν online πιο ακριβά, προκαλώντας αύξηση των τιμών και καθιστώντας τα κομμάτια αυτά μη προσιτά σε όσους βασίζονταν αρχικά στις χαμηλότερες τιμές. Επίσης, πολλοί από εμάς όντως πιστεύουμε ότι όταν χαρίζουμε ρούχα μας που δεν φοράμε πια, αυτά δίνονται σε άτομα που έχουν ανάγκη ή πωλούνται για δεύτερο χέρι. Παρόλα αυτά, η πιο ασφαλής επιλογή ώστε να είμαστε σίγουρα πως αυτό θα συμβεί, είναι να αναζητούμε second hand καταστήματα που συνδέονται με φιλανθρωπικά ιδρύματα.

2. Όλα τα ρούχα που δίνουμε σε second hand καταστήματα βγαίνουν προς μεταπώληση

Η αλήθεια είναι πως τα secondhand καταστήματα μεταπουλούν περίπου μόνο το 20% των ρούχων που λαμβάνουν. Τα υπόλοιπα πετιούνται, διοχετεύονται σε ανακυκλωτές, αποτεφρώνεται ή πωλούνται στο εξωτερικό σε αναπτυσσόμενες χώρες όπου καταλήγουν σε χωματερές, κάτι που επηρεάζει αρνητικά τις τοπικές βιομηχανίες καθώς τα ρούχα που πλημμυρίζουν τις τοπικές αγορές αφήνουν τους ντόπιους εργάτες κλωστοϋφαντουργίας εκτός δουλειάς.

Έτσι, την επόμενη φορά που θα θέλετε να απαλλαγείτε από τα παλιά σας ρούχα, σκεφτείτε άλλους τρόπους για να παρατείνετε τον κύκλο ζωής τους, όπως να τα πουλήσετε online, να τα ανταλλάξετε με άλλα άτομα, να τα μεταποιήσετε ή να τα αναβαθμίσετε με κάποιο δημιουργικό τρόπο.

woman in second hand

3. Όποιοδήποτε brand ισχυρίζεται ότι είναι sustainable, λέει αλήθεια

Πολλές εταιρείες γρήγορης μόδας (fast fashion) δεν είναι τόσο “διαφανείς” και βιώσιμες όσο ισχυρίζονται ότι είναι. Η βιωσιμότητα έχει γίνει ένα δημοφιλές εργαλείο marketing ώστε να εκμεταλλεύεται τους καλοπροαίρετους καταναλωτές. Αυτή η τάση είναι γνωστή ως «greenwashing». Δηλαδή, τέτοιου είδους επωνυμίες προωθούν τον εαυτό τους ως ευαισθητοποιημένες για το περιβάλλον χρησιμοποιώντας καθησυχαστικές λέξεις όπως «βιώσιμο», «ανακυκλωμένο» ή «βιολογικό» στις καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτό όμως δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις.

Ο μόνος τρόπος για να μάθετε εάν μια εταιρεία είναι πραγματικά βιώσιμη είναι να κάνετε την έρευνά σας - αναζητήστε πιστοποιήσεις βιωσιμότητας, ελέγξτε αν υπάρχουν στοιχεία σχετικά με τους μισθούς των εργαζομένων, τη σπατάλη κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων και, εάν χρειάζεται, συνομιλήστε απευθείας με το brand μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

4. Είναι δύσκολο να βρούμε βιώσιμα κομμάτια μόδας

Με την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με πιο ηθικά και βιώσιμα προϊόντα, οι βιώσιμες μάρκες βρίσκονται παντού και είναι εύκολα προσβάσιμες σε όλους. Καθώς η ζήτηση των καταναλωτών για αυτά τα προιόντα έχει αυξηθεί, οι επωνυμίες μόδας δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στον τρόπο παραγωγής των προϊόντων τους. Μόνο όταν αρχίσετε να αναζητάτε sustainable κομμάτια, θα συνειδητοποιήσετε πόσα αντίστοιχα brands και σχεδιαστές υπάρχουν.

Στο GLAMI θα βρείτε μια λίστα με βιώσιμα κομμάτια μόδας κατασκευασμένα από οργανικά υλικά που δεν είναι επιβλαβή για το περιβάλλον, ώστε να κάνετε την αναζήτησή σας για sustainable fashion εύκολα και γρήγορα.

Περισσότερα

Το GLAMI προσφέρει επίσης μια εκτενή λίστα, με eco fashion friendly ρούχα και παπούτσια, κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά όπως πλαστικά μπουκάλια, παλιά ελαστικά, δίχτυα ψαρέματος και άλλα.

Περισσότερα

5. Η βιώσιμη μόδα είναι πολύ ακριβή

Οι βιώσιμες επωνυμίες νοιάζονται για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπό τους, παρέχουν ασφαλείς χώρους εργασίας, πληρώνουν μισθούς διαβίωσης και διασφαλίζουν καλύτερα υλικά και ποιοτικό σχεδιασμό. Επομένως γνωρίζουμε ότι τα χρήματα που δαπανώνται σε βιώσιμα κομμάτια μόδας θα πάνε για καλό σκοπό.

Οι βιώσιμες μάρκες τείνουν επίσης να παράγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας που διαρκούν και πολύ περισσότερο. Με τη σωστή φροντίδα, μπορούν να περάσουν από γενιά σε γενιά και να είναι σαν καινούργια! Αυτό σημαίνει ότι η βιώσιμη μόδα μπορεί να φαίνεται ακριβή στην αρχή, αλλά μακροπρόθεσμα αποτελεί μια πραγματική επένδυση.

Επιπλέον, δεν είναι όλα α βιώσιμα κομμάτια τόσο ακριβά! Μπορείτε να αγοράσετε ένα βιώσιμο κομμάτι σε προσφορά - αρκεί να αναζητήσετε sustainable brands που πωλούν τα προϊόντα τους με 20 - 50% έκπτωση!

Περισσότερα

 

6. Δεν μπορώ να αλλάξω τον κόσμο, είμαι μόνο ένας απλός άνθρωπος

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο καθένας από εμάς μπορεί να απαιτήσει και να υποστηρίξει τις σωστές ενέργειες, αλλά και να αποφασίσει πού θα επενδύσει τα χρήματά του. Όπως είπε κάποτε η Stella McCartney, «το να κάνεις κάτι λίγο είναι καλύτερο από το να κάνεις πολλά και τίποτα». Σε αυτό το άρθρο, μπορούμε να βρούμε πολλά μικρά βήματα που μπορούμε να κάνουμε όπως, να υποστηρίζουμε βιώσιμες, ηθικές και τοπικές μάρκες.

Είναι μια αργή διαδικασία, αλλά η αλλαγή ήδη συμβαίνει και εσείς είστε μέρος της!